torsdag 17 juni 2010

Gräddtårta


Till en som fyllt 50år gjorde jag den här tårtan :) Fyllningen var vanlig gräddtårta, men jag satte ett marsipanlock på toppen av tårtan! Petunia blommorna har jag spritsat i kristyr, de har jag lärt mig göra av snälla Edna på youtube ;) Mina blev verkligen inte lika galet fina som Ednas, men jag ska fortsätta öva! Man får till den fina formen på blommorna genom att använda linjenålar, som Edna visar, även bladtyllen och ståndare finns att köpa på kakburken.se.

Tårtbotten
Hallonsylt
Marsángrädde
spacklad med vispgrädde
Täckt med grädde och marsipan
bokstäver i sugarpaste
blommor i kristyr

5 kommentarer:

  1. Tjusigt spritsat! Och blommorna var ju jättesöta! :)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt spritsad grädde! Och blommorna är väldigt vackra, är du säker på att de är spritsade? :-) Är verkligen imponerad! Tycker det är härligt att du ofta spritsar dina dekorationer, det blir så fint.

    SvaraRadera
  3. Tack! :D Kul att ni gillar blommorna, och dom är helt klart spritsade! haha ;) kolla in här hur man gör:

    http://www.youtube.com/watch?v=morMnhFyO3s

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken härlig tårta! Ser hur smaskig ut som helst!!

    Verkligen supersnyggt spritsat!!

    SvaraRadera
  5. Skulle precis skriva det alla andra redan skrivit: att du är väldigt duktig på att spritsa snyggt =) Jättefina blommor också!!

    SvaraRadera