söndag 4 juli 2010

Bröllopstårta


Vi gjorde även den här tårtan igår till ett bröllop! :) Det blev en tårta med våningarna direkt på varann. Vi "stacka" den med blompinnar, de hade tyvärr inte så grova pinnar på blomaffären, så vi satte dubbla pinnar på varje ställe. Som cakeboards emellan våningarna klippte vi ut runda brickor från en stor fyrkantig kartong guldbricka. Även på den här tårtan gjorde vi rosetter med en sån här utstickare. Jag blev riktigt nöjd med resultatet, det är så roligt att göra bröllopstårtor! :) Man lär sig mer och mer för varje gång, och det känns riktigt kul!

Tårtbotten
Hallonsylt
Krämgrädde
spacklad med smörkräm
täck med marsipan
kallor i sugarpaste
band och rosetter i marsipan

Längst upp på tårtan omringade vi brudparet med kallor :)

4 kommentarer:

  1. Vad fint det är med kallor. Fint med det blåa bandet som bröt av allt vitt.

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket fint du hunnit med på sistone... Kul att du får göra bröllopstårtor på praktiken... Perfekt att få träna på det tillsammans med någon annan eftersom åtminstone jag tycker att det är nästan lite väl spännande att göra bröllopstårtor! ;-)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vilken fin och inspirerande blogg du har o vad duktig du är! =)
    Får jag tjuva recept om jag självklart länkar till dig? Jag gillar själv att baka o är så nyfiken på att prova nåt mer avancerande! =)
    //Emma

    SvaraRadera
  4. Dina blommorna se riktigt fin utt!!
    båda tårtor och blommorna är riktigt perfekt

    SvaraRadera