torsdag 8 april 2010

Buttercream Cake


Idag fyller min mamma 41år! Så jag gjorde den här tårtan till henne ;) Hon har kattuppfödning av rasen Perser, därför dekorerade jag tårtan med små katt-tassar :) Kika gärna in på hennes hemsida. Jag tycker fortfarande att det inte är speciellt lätt att få smörkrämen fint på tårtan, men jag skulle vilja prova som Edna visar på sin video med sånt där papper och en smoother att jämna till smörkrämen. Det är bara att fortsätta prova och testa :) Den här gången smaksatte jag smörkrämen med 100g vit choklad.

Imorgon kommer jag åka till stockholm för att praktisera i 2 veckor, så jag kommer inte att uppdatera något här under den tiden, men jag lär nog lägga upp nån bild ifrån praktiken sen när jag kommit hem igen :)

8 kommentarer:

  1. riktigt fint din tårta!!

    SvaraRadera
  2. Men ooooj så fin den är/blev.. jättesnygg

    Lycka till i sthm på praktiken ;)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Åh, så söt! Älskar det mesta som har med djur att göra och små tassavtryck är ju bara så himla gulligt!! Du är dessutom grymt duktig på att spritsa =) Hoppas du får en härlig och lärorik praktikperiod!

    SvaraRadera
  4. I mina ögon är smörkrämen jätteslät. :-) Härligt med tassavtrycken! Och lycka till med praktiken, ser fram emot bilder sen!

    SvaraRadera
  5. Hejhej! Jag läser din blogg ganka ofta och undrar: vad har du för "pinne" du fäster basen på när du gör rosor och kallor? Och var kan man skaffa sånna? /en flitig blogg läsare!:)

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren! Jag gillar också det mönstret, och det är så lätt att fixa! Jag tycker att man antingen ska göra den slät (som din, jättefin och slät tycker jag!) eller så att det inte ser ut som man försökt göra den slät men misslyckats... om du förstår vad jag menar! :-) Vågar inte ens ge mig på att försöka få smörkrämen så! Ser jättesvårt ut, men du kommer garanterat blir grym på det!

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset om Ednas videor! Dina tårtor är jättefina! :)

    SvaraRadera
  8. Tack så jättemycket för alla kommentarer!! :)

    Anonym - Jag har aldrig provat med pinne såsom Edna gör, utan jag klistrade istället fast pistillen med kristyr! Man kan däremot använda sån här tråd som finns på kakburken:

    http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=695

    SvaraRadera