fredag 5 mars 2010

Figurer

Här kommer jag lägga upp bilder på olika figurer och saker jag modellerat :) Det är en rolig men ganska pillrig syssla. Som hjälp för att fästa saker med varandra så brukar jag använda kristyr som lim, men om det är större saker som t ex kroppsdelar så är det en fördel att använda antingen tandpetare, eller spaghetti om man vill ha det ätbart.

Alla figurerna som jag gjort här är ätbara och gjorda i antingen sugarpaste eller marsipan. Jag uppdaterar allteftersom jag provar göra nya grejer :)


Muminfamiljen i sugarpaste :)

En bläckfisk och en krabba i marsipan

En gubbe som fiskar, gjord i marsipan. Fiskespöt är dock inte ätbart.

Pikachu i marsipan

Fru Gris och Herr Hare

Hello kitty

En liten bebis till en doptårta.


En döskalle i vit marsipan


En littlest pet-shop snigel i sugarpaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar