måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag bakelse


Till alla hjärtans dag bakade jag dessa söta hjärtan! :) Det är smördegshjärtan med hallonsylt, vaniljkräm och grädde i ! Riktigt gulliga, goda och enkla att göra! Idén fick jag från Ulrika's blogg.

Så här gör man:
Rulla ut en färdigkavlad smördeg och stansa ut hjärtan. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Grädda dem i mitten av ugnen i 5min i 225grader. Låt svalna. Dela hjärtana med en vass kniv. Fyll hjärtana med valfri fyllning och pudra med florsocker!

Jag hade som sagt sylt, vaniljkräm och grädde i mina. Ulrika hade gjort sina med semlefyllning. Så det går ju variera lite hur man vill :) Iaf en väldigt enkel och snabb bakelse att göra!

7 kommentarer:

  1. Ser så härligt goda ut! Önskar dig en bra alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Okej, nu har jag loggat ut åt dig... Elisabeth

    SvaraRadera
  4. åå, ser riktig gode ut !! ;)

    SvaraRadera
  5. Vad gott, borde man kan ju göra med petitchoux-smet också :)

    SvaraRadera