måndag 24 januari 2011

Cake dummie


I lördags när jag jobbade på centrum klädde jag om skylttårtan som jag gjorde i somras. Den här gången täckte jag den med vit sugarpaste, fast eftersom jag hade rosa under så lyser det igenom litegrann, fast det gjorde inte så mycket tycker jag, det blev sött! :)

Sen så har jag länge velat täcka en tårta med socker kristaller, eftersom jag tycker det är så vackert! Jag älskar verkligen diamanter, silver och glitter :)) Så det var kul att prova på, jag penslade hela tårtan med äggvita och tryckte sen dit kristallerna!

Några dagar innan hade jag gjort dessa liljor så att blombladen skulle hinna torka som jag ville ha dem. Jag har gjort dem med hjälp av denna utstickare. Och i mitten klistrade jag fast lite kristall socker med hjälp av äggvita. Liljorna hade jag även penslat med White pearl dust, så de fick fin lyster :)

Tårtan i skyltfönstret! :)

1 kommentar:

  1. Vilken fin tårta. Kul att kunna göra en så håller sig länge. :-)
    Liljorna är jättefina och det blev härligt med kristaller över hela tårtan.

    SvaraRadera