lördag 24 april 2010

Po Choklad och Konditori


Nu har jag kommit tillbaka till norrbotten efter 2 roliga veckor i stockholm! :) Jag har praktiserat på PO Choklad och Konditori som ligger på söder, heleneborgsgatan 19. Det har varit hur lärorikt som helst. Jag har lärt mig massa nya saker :) PO jobbar mycket med choklad, så jag har fått vara med och se hur man tempererar choklad, gör egna pralinskal, fyller praliner osv.

Här ska ni få se lite bilder på det jag fått prova på!


Praliner i olika former och smaker. Bland annat whisky, citron, kola, hallon, pistage.

Under påsk hade han chokladpåskägg i skyltfönstret som han gjort själv, riktigt snygga.

Bakelse med smakerna vanilj, pistage och hallon.

Moussebakelser täckta med vit choklad.

Tartletter med passionskräm och maräng. Vinbär och lime-blad.

Karamellmoussetårta och Chokladmoussetårta.

Vi skar ut frigolitbottnar till en skylt-tårta.

Frigolittårtan täckt med 2 lager sugarpaste, den blev riktigt söt tycker jag!

Macarons i smakerna Hallon, Lime, Citron och choklad!

7 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt ställe du har fått praktisera på :) och välkommen hem! :)

    SvaraRadera
  2. vad gott allting ser ut!
    Roligt och läsa din blogg och du är så duktig!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad mycket fint! Så kul det måste vara att praktisera med riktiga proffs! :-)

    SvaraRadera
  4. Hej, så smaskiga kakor & bakelser. / Pia

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, och underbart att praktisera där:)

    Tänkte passa på att tipsa om en tävling på min blogg, där 2st vinner ett varsit bakpaket från tårtpinglan:

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/april/tavling-i-sammarbete-med-tartpinglan.html

    SvaraRadera
  6. Gud vad roligt! Ser ut som att du haft riktigt kul och fått lära dig mycket!

    SvaraRadera
  7. Så fina bakverk! Precis som Cickan-pice of cake skriver så måste det vara jättekul att få lära sig av proffs =)

    SvaraRadera