lördag 3 april 2010

Påsktårta


Igår fick jag en beställning på en födelsedagstårta, de skulle vara en vit operatårta fast med ljusa bottnar. Jag fick välja själv hur jag skulle dekorera den, så jag tyckte de skulle passa med påskliljor nu till påsk :) Det är jättekul att prova olika blommor tycker jag, jag har använt mig av en av delarna till orkidé-utstickarna när jag gjorde bladen till liljorna. Rullen i mitten har jag bara skurit ut på fri hand.

Tårtbotten
Hallonsylt
Vaniljkräm
Ekströms Chokladmousse
spacklad med vispgrädde
täckt med marsipan
blommor och blad i sugarpaste

4 kommentarer:

  1. Det blev ju klockrent med påskliljor på =) Glad påsk på dig!

    SvaraRadera
  2. Men gu så söta liljor! Tack för din kommentar på min blogg, jag besöker din då och då, du ligger bland mina bakbloggar! :) Hoppas att du har haft en trevlig påsk och god förtsättning för den delen.. KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna! Glad påsk på er med ;)

    SvaraRadera