tisdag 11 oktober 2016

Nalletårta



Denna nalletårta gjorde jag till min dotters kusin Zarko som blev 1 år i fredags :)
Jag använde mig av den här tårtställningen från lyckasmedmat. Men det hade även gått att göra den utan ställningen om man "stackat" upp den som en våningstårta.

När jag spritsad nallen upp till huvudtoppen tog smörkrämen slut, så jag var tvungen att blanda mer, som tyvärr blev lite ljusare.. men men. 2,5 sats av den här smörkrämen hade räckt iallafall.

Tårtbotten
Krämgrädde
Spacklad och spritsad med mörk chokladsmörkräm
Vita och svarta detaljer i marsipan

Såhär såg nallen ut innan spritsning :) Jag gjorde nallen av 2st 20cm tårtbottnar och 2 st 14cm tårtbottnar. Fötterna och öronen gjorde jag av tårtbotten som jag gjort i muffinsformar. Jag fäste dom i tårtan med spaghetti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar