söndag 13 juli 2014

Akut Bröllopstårta ;)

 Fick ett samtal fredagkväll om att ett brudpars tårta gått sönder, och undrade om jag kunde hjälpa till med en tårta till dagen därpå! Kändes nästan lite omöjligt med den lilla tiden, men jag kände medlidande till brudparet, så jag bestämde mig för att göra ett försök :)

Chokladtårtbotten
Kockens chokladmousse
Vispgrädde-vaniljkräm-färska jordgubbar
Täckt och spritsad med vit chokladfrosting
Detta är nog en av dem bröllopstårtor jag blivit minst nöjd med.. det är verkligen inte lätt att göra tårta i 28graders värme ;)

Tanken var att det skulle vara stark lila färg nertill, och ljusare lila längre upp. Men Frostingen blev så lös av färgen, så jag var tvungen att göra en ny sats med mindre färg. Men man kan se på spritsningen att den är lösast längst ner och mera fast upptill.

Och eftersom bottnarna var så färska, var det svårt att få en rak och stabil tårta. Normalt brukar jag ha bottnarna i frysen någon dag innan jag gör tårtan. Bilderna jag tagit är tårtans "finaste" sida. Annars var den lite sned..

Men hursomhelst var brudparet nöjda att ha fått sig en tårta och tyckte den var god! Så det kändes skönt trots allt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar