fredag 25 februari 2011

Tårtkurs


När man går gymnasiet gör alla elever ett projektarbete innan de gått ut. Jag valde att ha en tårtdekoreringskurs som mitt projektarbete, och den hade jag i onsdags :) Riktigt kul har det varit att planera och genomföra denna kurs.

3 av mina vänner kom på kursen och jag gick igenom hur man gjorde olika blommor såsom rosor, prästkragar, solros, kallor, liljor, orkidéer.

Och så gick vi igenom lite olika sätt att spritsa på osv :) Helt klart ett roligt projektarbete.

Här sitter Linn och Fanny och dekorerar sina tårtor. Den andra blå-gröna är mimmis tårta, och den gula är min :)

4 kommentarer:

  1. Men Tina, varför blev inte jag inbjuden? Hade velat komma! :0)

    SvaraRadera
  2. Åh, det var ju riktigt smart!
    Det ska jag komma ihåg när det är dags för vårat projektarbete :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med tårtkurs. Vilka fina tårtor det blev.

    SvaraRadera