torsdag 2 september 2010

Fisketårta


Idag gjorde jag den här tårtan till Ludwig som fyllde 9år :) De ville ha en tårta som såg ut ungefär som fisketårtan jag gjorde ifjol. Och precis som sist är allt ätbart förutom fiskespöt :) Det är så roligt att få göra tårtor med lite extra dekoration, med spritsning och modellering och allt :) Jag är dock inte så duktig på det här med modellering, men det är kul att testa på! :D

Tårtbotten
hallonsylt
vispgrädde
spacklad med vispgrädde
täckt med marsipan
dekorationer i sugarpaste/marsipan
blommor i sugarpaste
gräs spritsat i kristyr

Sist av allt fulländade jag tårtan med en text spritsad i kristyr :)

12 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta! Jag tycker du lyckats jättebra med modelleringen! Pojken som fiskar är jättesöt!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker modellerandet blev jättefint. Den lilla pojken är ju jättesöt. Kul idé att göra en liten kulle på tårtan som killen sitter på.

    SvaraRadera
  3. Så söt den är Tina!! Man blir glad av att se på den =)

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för tårtan! Vi blev jättenöjda och supergott smakade den! Kommer säkert anlita dig igen. Du är superduktig

    SvaraRadera
  5. Jättesöt pojke och tårta! Skoj med lite höjdskillnader i tårtan också. :-)

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! vad roligt att ni gillade den :D

    SvaraRadera
  7. den tårtan va riktigt snygg! :) heheh

    SvaraRadera