lördag 28 augusti 2010

Café Centrum


Jag tänkte passa på att berätta lite om mitt jobb :) Som ni kanske läst tidigare har jag praktiserat på Konditori Centrum, där jag sen har jobbat i sommar en del. Nu jobbar jag där varje lördag, mer än så går ju inte eftersom jag går skola, sista året på gymnasiet nu :)

På lördagar så börjar jag på morgonen med att göra de beställda tårtorna och även tårtor till vårat skyltfönster, vanligtvis prinsesstårtor, gräddtårtor och hallontårtor :) Sedan fyller jag disken med olika bakelser!

Sen klockan 10.00 öppnar butiken och då tar vi emot kunder i kassan fram till kl 14.00 :)
Här kan ni se min chef, Maria Karlsson, en väldigt fin och trevlig person! Jag trivs verkligen att jobba med henne och alla de andra på konditori Centrum :)

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig presentation av detta kondis. Det ser fint o toppenmodernt ut, jag gillar den skarprosa kockrocken :-). Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt. Jag skulle också vilja testa på att jobba på ett konditori, bara för att lära mig lite mer. :-)

    SvaraRadera
  3. Låter helt kanon! Skulle också vilja jobba på konditori :) Helst ha ett eget! Lycka till med jobb och tårtor!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa lite om var du jobbar! Det ser fint ut. :-)

    SvaraRadera
  5. Så roligt att få se en skymt av ditt arbete! Ser väldigt fint ut =)

    SvaraRadera