lördag 5 juni 2010

Prinsesstårta


Här kan ni se prinsesstårtan och bakelsen som hörde till samma beställning som gräddtårtan. På prinsesstårtan ville de ha klättrande blommor, så jag gjorde lite blommor i olika färger och även några rosor. Jag tycker den blev gode söt :> Ihelgen har jag även bakat chokladbollar, morotskaka, och så gjorde jag ett nytt försök på kolagömmor, och den här gången hade jag fått expert hjälp ;) Så dom blev supersmarriga! Jag hade havregryn och bakpulver i degen, resultatet blev mycket bra!

Tårtbotten
hallonsylt
marsángrädde
spacklad med vispgrädde
täckt med marsipan/sugarpaste
blommor i sugarpaste

Tårtan och en liten bakelse med matchande blommor.

9 kommentarer:

  1. Riktigt fint med blommor i olika nyanser och former - och så kul att matcha bakelse och tårta =)

    SvaraRadera
  2. Oh, så fin den blev tårtan. Lagom dekorerad! :)

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin prinsesstårta!

    Fin blogg du har =)

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk tårta :)

    SvaraRadera
  5. Så söt tårta, det är så fint med klättrande blommor!

    SvaraRadera
  6. Det där är ingen prinsesstårta, det är en operatårta. Men den ser väldigt god ut.

    SvaraRadera