söndag 7 mars 2010

KorsTårta


Idag var det årsmöte på Filadelfia i Vidsel, så jag gjorde en tårta formad som ett kors! Inte det enklaste att täcka, 12 stycken hörn. Lyckas sällan få till dom bra. :) Jag testade täcka dom med chokladsugarpaste, receptet på det hitta jag hos Tove.Jag tillsatte inte lika mycket choklad dock, eftersom jag inte ville ha den så mörk ;)

Chokladtårtbotten
Ekströms Chokladmousse
Marsángrädde
Jordgubbar, Hallon
Spacklad med mjuk smörkräm, smaksatt med kakao
Täckt med chokladsugarpaste
Blommor i sugarpaste
Spritsade blad och dekorationer i kristyr

Med de delar från korset jag skar bort så satte jag ihop en liten fyrkantig tårta :) Jag råkade dock göra kristyren liite för tjock, så det var svårt att spritsa kringlorna :P

Jag tycker det är så gulligt med spritsade blad :)

8 kommentarer:

  1. Blir så sugen på att baka när jag ser dina fina skapelser! :)

    Men jag har en fråga, är det inte väldigt dyrt med alla ingridienser, osv?

    SvaraRadera
  2. Tack! Va bra, det vill jag att du ska bli ;) kul att inspirera andra!

    Ja, det klart att det kostar, men det är ju som med vilken annan hobby som helst! :)

    SvaraRadera
  3. ja de är så söta bladen å blommorna med(= vi har oxå gjort såna i skolan;) kram Sanny

    SvaraRadera
  4. Det är inte så enkelt med en massa hörn nej. ;-) Fint har du lyckats i alla fall, och gillar blommorna och de små spritsade bladen och krusidullerna också!

    SvaraRadera
  5. Oj vad mycket fint du hunnit med sedan jag kikade in sist...Jobbar mest hela tiden nu så tyvärr blir bloggandet lite lidande...
    Vilken krånglig tårta med 12 hörn!!! Inget för mig! Jag skulle nog ge upp efter hälften av hörnen misstänker jag! ;-)
    Bra jobbat! :-)

    SvaraRadera
  6. Märkte precis att jag glömde att svara på frågan om mina fjärilsutstickare! Mitt minne är inte det bästa! ;-)
    Det är dom här! http://www.cakecraftshop.co.uk/cgi-bin/trolleyed_public.cgi?action=showprod_PATBUTTERFLIES&url=http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/2/77/114/133/index.htm

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Tittar in för att önska dig en riktigt trevlig helg, full med god mat och mys!
    Samtidigt vill jag tipsa om min tävling som nu är i full gång, du kan vinna en härlig bakbok!

    http://www.bagerskan.se/2010/03/tavlingsdags-lange-sen-sist.html

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Asså du är riktigt Grymm baka Så är det!!/Kram seva!!

    SvaraRadera