lördag 2 januari 2016

Pocoyo Tårta


Imorgon fyller min lilla Aylin 2år!! :) Så jag har gjort hennes födelsedagstårta ikväll, tänkte att det passa bra med  två våningar när man fyller 2! Nästa år blir det 3 våningar, men sen får vi se ^^ Man måste ju kunna äta upp all tårta också :) :)

På tårtan satte jag hennes favorit tv-programs figurer Pocoyo och Elli :) Hon kunde se direkt att det var dom, vilket är det viktigaste ^^ Själv tyckte jag det var svårt att få till pocoyo, elefanten var lättare, det är som att det är lättare att modellera djur än människor. Sen gjorde jag två blommor som jag fäste på spaghetti, blev väldigt gulligt tycker jag. Har även hunnit baka chokladbollar och morotskaka inför morgondagens kalas.

Tårtbotten
Hallonsylt
Krämgrädde
Spacklad med smörkräm
Täckt med marsipan
Dekorationer i marsipan
Spritsad kant i kristyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar