måndag 6 juli 2009

ÖvningsTårta


Det har inte blivit att baka så mycket på senaste tiden, men äntligen tog jag mig tid att provgöra den näst största tårtan till bröllopet som har 30cm i diameter :) Jag testade även att måla med pulverfärgen jag köpt på kakburken, genom att blanda med lite vatten. Jag målade kanterna på fjärilarnas vingar och några blommor, det gick jättebra! Det vita jag spritsat tryckte jag först med en mönsterpress på tårtan och fyllde sedan i med kristyr. Fyllde tårtan med samma fyllning som Linn&Tomas ska ha på bröllopstårtan.

Hallonsylt
Hallon-grädde
Marsán-grädde
spacklad med mjuk smörkräm
täckt med marsipan
dekorationer i sugarpaste
spritsad dekoration i kristyr

Satte ihop tårtställningen idag för att se hur man gjorde.. det var gode så lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar